Over ons

Vluchtelingen en asielzoekers die in Nederland aankomen staan er vaak alleen voor.

 

Vluchtelingen en asielzoekers die in Nederland aankomen staan er inderdaad vaak alleen voor. Ze hebben meestal geen familie of vrienden om op terug te vallen, hebben veel meegemaakt en het is voor hen moeilijk wegwijs te worden in de Nederlandse samenleving. VluchtelingenWerk West- en Oost-Brabant & Bommelerwaard (WOBB) biedt als onafhankelijk belangenbehartiger maatschappelijke en juridische begeleiding aan asielzoekers, vluchtelingen en andere nieuwkomers die in het werkgebied van VluchtelingenWerk WOBB wonen.
VluchtelingenWerk WOBB is een regionale stichting en lid van VluchtelingenWerk Nederland. Het hoofdkantoor is gevestigd in Uden.
Binnen het werkgebied van VluchtelingenWerk WOBB zijn een Aanmeldcentrum (Den Bosch) en een AZC (Grave). In deze Centrale-opvanglocaties zijn ongeveer 50 vrijwilligers en een wisselend aantal stagiaires actief. Zij worden ondersteund door 5 beroepskrachten.
Verder wordt binnen het werkgebied in een groot aantal gemeenten door decentrale VluchtelingenWerkgroepen coaching vestiging, coaching Integratie en juridische ondersteuning geboden. Binnen deze werkgroepen zijn zo'n 650 vrijwilligers actief, ondersteund door ongeveer 30 beroepskrachten.
Op deze manier probeert VluchtelingenWerk WOBB  ervoor te zorgen dat de vluchtelingen een goede plek vinden in onze samenleving en daar volwaardig in kunnen functioneren! Daar werken wij samen met hart aan ziel aan.

VluchtelingenWerk WOBB is een stichting met twee directeur-bestuurders en een Raad van Toezicht.

Het werkgebeid is verdeeld over een team Asiel, een team Oost, een team Midden en een team West

Directie en management:
Directie:  Jacqueline de Visser en Mariëtte Sweere
Manager Oost:  Mariëtte Sweere, msweere@vluchtelingenwerk-wobb.nl
Manager Midden: Jacqueline de Visser, jdevisser@vluchtelingenwerk-wobb.nl
Manager West  Petra van Rhee, pvanrhee@vluchtelingenwerk-wobb.nl
Manager Asiel  Sacha Harding, sharding@vluchtelingenwerk-wobb.nl

 

VluchtelingenWerk WOBB. wil al haar cliënten, medewerkers en relaties zorgvuldig behandelen. Toch blijft hulpverlening het werk van mensen. Er kunnen dan ook onbedoeld fouten gemaakt worden. Om deze fouten zo goed mogelijk te herstellen heeft VluchtelingenWerk WOBB een klachtenregeling. Door op de link hieronder te klikken, leest U meer over hoe en waar u een klacht kunt indienen en hoe de behandeling van uw klacht verloopt.
Als de voorgevallen situatie niet zo ernstig is, kunt u ook volstaan met een ‘melding’ aan een medewerker of de vertrouwenspersoon. Deze wordt geregistreerd en door de directie besproken.

Klik hier om onze klachtenregeling te bekijken.

________________________________________________

 

Deel dit met anderen